Houd het echt

Theater Zuidplein

Theater Zuidplein is hét theater van de diverse bewoners in Rotterdam-Zuid, waar in sommige buurten meer dan 80% van de inwoners een migratieachtergrond heeft. Met de verhuizing naar een nieuw pand, ontstond de vraag of de huidige merkidentiteit nog aansloot bij het Theater en haar stakeholders.

Hiervoor spraken wij met medewerkers, bezoekers en niet-bezoekers over hun ervaringen, drempels en dromen rondom Theater Zuidplein. Met de verhalen op zak ontwikkelden we de nieuwe merkidentiteit. Van website en socials tot outdoor en advertenties. Ook zorgden ze voor de pakkende pay-off: Houd het ECHT. Een knipoog naar de Amerikaanse uitspraak: Keep it reaI!

Klant

Theater Zuidplein - Houd het echt

Jaar

2022

Programma's

Inclusive Consumer Brands

Lang voordat diversiteit en inclusie hot topics werden, was Theater Zuidplein al een podium voor en door mensen uit Rotterdam-Zuid. Het theater is hier nooit van afgeweken en die echtheid is waar het allemaal om draait. Vanzelfsprekend hebben we hier het speerpunt van gemaakt in het merk.

In de gesprekken kwam naar voren dat het woord ‘theater’ bij de doelgroep een barrière vormt. Want, “Dat is meer iets voor de elite”. In de communicatie is daarom gekozen om vooral te vertellen wat er dan in het theater gebeurt, want woorden als comedy, dans en muziek resoneren juist wel. Voor de vormentaal hebben we ons laten inspireren door het prachtige mozaïek van het nieuwe pand, om zo alle communicatie naadloos te laten aansluiten op de beleving in het theater.